Látszólag minden napra jut egy tragikus motorbaleset, ez az ember érzése, amikor rendre olvassa az ebből sajnos "klikkvadász" cikkeket és "nézőcsalogató" híreket gyártó médiatermékeket, ami kicsit sem tesz jót a motorosok megítélésének.
A kétkerekűek számára aktív időszak áprilistól októberig tart, tehát nekik és nekünk ebben a periódusban kell jobban figyelnünk egymásra.
A statisztikák szerint Magyarországon közlekedési balesetben évente 50-60 motoros veszíti életét. Egyes források szerint az elmúlt években nem nőtt a tragikus kimenetelű balesetek száma, hanem inkább csökkent, ami persze jó, bár továbbra is jelezzük, hogy egy életért is nagyon nagy kár!
Már az útkezelők is dolgoznak azon, hogy kevesebb legyen a motoros baleset. A Magyar Közút tájékoztatása szerint az országban több olyan helyszín is van, ahol erre a célra kifejlesztett szalagkorlátokat telepítettek kísérleti jelleggel, így például Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében, a Trizs és Aggtelek közötti mellékúton. Ezzel és a további intézkedésekkel drasztikusan csökkenthetők a balesetek száma és azok súlyossága is.
Folytatva a motorosok mellett szóló érveket, hogy többnyire ők a vétlenek az ütközésekben, hiszen a rendőrség egyes adataiból az is kiderült, hogy immáron a motorosok okozzák a legkevesebb bajt: még a kerékpárosok, sőt a gyalogosok is több személyisérüléses balesetért felelnek, mint a motoros kétkerekűek.
Elismerés tehát mindenkinek, aki tudatos vezetésével hozzájárult, hogy sereghajtók lettek a motorosok, robogósok a balesetet okozók statisztikájában 2023-ban! Ez főleg azért nagy szó, mert a motorok száma szinte megduplázódott, míg a motorbaleseteké pontosan harmadával csökkent az elmúlt évekhez képest.
Általános igazság, hogy vigyázzanak magukra és másokra a motorosok, de ugyanígy figyeljenek rájuk az autók, tömegközlekedési járművek és a mezőgazdasági gépek vezetői is.
Együtt könnyebb lesz!
Cikk:Édi; Képek:internet